Lue ja tutustu
Blogitekstit, ladattavat sisällöt ja muut ajankohtaiset uutiset löydät tästä. Tutustu kirjoituksiin, tilaa uutiskirje ja pysytään yhteydessä!
Case: Istekki Oy luottaa Notkian projektinhallintaosaamiseen
Istekki on vuonna 2009 perustettu valtakunnallinen SOTE-organisaatioiden ja kuntien palveluintegraattori. Heidän noin 600 informaatio- sekä terveyden ja hyvinvoinnin teknologiaosaajaa tarjoavat asiakasomistajilleen julkishallinnon ja terveydenhuollon teknologiaratkaisuja.
Tehokas muutoshallinta säästää aikaa, rahaa ja hermoja
Nosta käsi ylös, jos teidän IT-ympäristönne muutokset kirjataan järjestelmään. Osa nosti käden ylös. Hyvä! Hyi teitä muita!
Nosta käsi ylös, jos voit sanoa rinta rottingilla, että kaikki teidän IT-ympäristönne muutokset luokitellaan, niiden mahdolliset vaikutukset tuotettaviin palveluihin selvitetään, tehtävät aikataulutetaan ja kokonaisuus hyväksytetään ennen muutosten toteuttamista.
Case: Caruna Oy kehittää IT-palvelunhallintaa yhdessä Notkian kanssa
Caruna siirtää yli 100 vuoden kokemuksella sähköä Suomessa lähes 700 000 asiakkaalleen. Digitalisaatio ja ilmastonmuutos muuttavat toimialaa vauhdikkaasti. Yhteistyö Notkian kanssa on alkanut vuonna 2015. Siitä lähtien Notkia on toiminut Carunan ITSM-asiantuntijana ja auttanut Efecte-järjestelmän kehitys- ja ylläpitotöissä viikoittain.
Muutosprojektissa tarvitaan ihmisjohtajaa
Jokainen työntekijä reagoi muutokseen omalla tavallaan. Itse kuulun siihen joukkoon, joka oikein odottaa muutoksia. Osalle silti pienikin muutos työympäristössä aiheuttaa ahdistusta ja epävarmuutta.
Projektipäällikön kuusi keinoa parantaa projektin viestintää
Miten tehostaa projektin viestintää? Projektiviestintä on yksi projektin toimista, josta projektipäällikkö on vastuussa. Projektiviestintä vaikuttaa projektin onnistumiseen tai epäonnistumiseen. Kokosin tähän kuusi tehokasta ja helppoa tapaa, jotka olen todennut parantavan viestintää ja vuorovaikutusta toimiessani projekteissani.
Kolme syytä, miksi projektiviestintä onnistui
Kun iso projekti tuli päätökseen, kysyin projektipäälliköltä, millaista palautetta hän oli projektistaan saanut. Keräämme usein palautetta kaikilta projektin osapuolilta, ja niin oli toimittu nytkin. Yhteenvetona kuulin, että annettu palaute oli hyvää. Projektipäällikkö kertoi saaneensa erityistä kiitosta onnistuneesta projektiviestinnästä.