Case: Finavia
Notkia auttaa Finaviaa Efecte-järjestelmän ajantasaisuuden ja jatkuvuuden turvaamisessa
Lentoasemayhtiö Finavia tuottaa asiakkailleen – lentoyhtiöille ja matkustajille – kansainvälisesti korkealaatuisia ja kilpailukykyisiä lentoasemapalveluita ja kehittää niitä tukevia liiketoimintoja. Finavia johtaa ja kehittää 20 lentoasemaa Suomessa.
Finavia käyttää Efecte-järjestelmää konsernin sopimustenhallintaan. Sopimustenhallintajärjestelmässä hallitaan kaikkia konsernin ulkoisia ja sisäisiä sopimuksia . Käyttäjiä järjestelmällä on koko konsernissa kaikkiaan n. 300. Lisäksi Finavia käyttää Efecte- järjestelmää myös poikkeama- ja havaintoilmoitusten hallintaan ja raportointiin (ePHI).
Notkia IT tuottaa Finavialle elinkaaripalvelua Efecte- järjestelmän ylläpitoon ja tukeen. Notkia auttaa Finaviaa järjestelmän ajantasaisuuden ja jatkuvuuden turvaamisessa sekä Finavian tuki- ja muutospyyntöjen toteuttamisessa.
Takana pitkä yhteistyö
Finavian ja Notkian välinen yhteistyö on kestänyt jo lähes 10 vuotta. Finavia käynnisti vuonna 2011 sopimustenhallinnan kehityshankkeen, jonka osana se toteutti Finavian-konsernin sopimustenhallintajärjestelmän hankintaa koskevan kilpailutuksen. Kilpailutuksen voittajaksi valikoitui Efecten sopimustenhallintajärjestelmä, johon liittyen Finavian ja Notkian välillä solmittiin Efecten elinkaaripalvelua koskeva sopimus loppuvuodesta 2013.
Yhteisen matkan varrella Finavian pääkäyttäjät ovat vaihtuneet, mutta Notkia IT:n puolelta Sami on vastannut palvelun tuottamisesta koko sopimuksen ajan. Tämä on helpottanut työskentelyä, koska Sami tuntee Finavialle räätälöidyn järjestelmän läpikotaisin ja on myös pystynyt auttamaan uusia pääkäyttäjiä perehtymään ratkaisuun syvemmin.
Finavian hankintapäällikkö Jori Huhtanen kommentoi, että yhteistyö Notkian kanssa on sujunut hyvin.
Notkialla on Finavialle nimetty vastuuhenkilö, jonka tavoittaa usein lyhyellä varoitusajalla joko sähköpostitse tai puhelimitse ja akuutit tukitarpeet hoituvat usein suhteellisen ketterästi.
Myös Notkian puolelta yhteistyöhön on oltu tyytyväisiä. On ollut erittäin mielenkiintoista päästä auttamaan Finaviaa Efecte-järjestelmän kehittämisessä ja ylläpidossa. Haluamme jatkossakin varmistaa ja tukea, että asiakas saa järjestelmästään kaiken hyödyn irti.
Lisää Notkian asiakascaseja löydät täältä.
Notkian Efecte- ja ITSM-palveluista löydät lisätietoja täältä.