Case: Caruna

Caruna Oy kehittää IT-palvelunhallintaa yhdessä Notkian kanssa

Caruna siirtää yli 100 vuoden kokemuksella sähköä Suomessa lähes 700 000 asiakkaalleen.  Digitalisaatio ja ilmastonmuutos muuttavat toimialaa vauhdikkaasti. Carunan tavoitteena on kehittää asiakaslähtöisiä ja kestäviä energiamarkkinan ratkaisuja.

Yhteistyö Notkian kanssa on alkanut vuonna 2015. Siitä lähtien Notkia on toiminut Carunan ITSM-asiantuntijana ja auttanut Efecte-järjestelmän kehitys- ja ylläpitotöissä viikoittain.

Caruna käyttää Efecteä laajasti IT-palvelunhallintaan. Efecteen on toteutettu eri järjestelmiin liittyvien tikettien käsittely ja hallinta, muutamat työnkulut sekä CMDB eli laitetietojen ylläpito ja muutoshallinta. Käytännössä kaikki Carunan työntekijät ja osa urakoitsijoista käyttävät Efecteä joko itsepalveluportaalin kautta tai ITSM-käsittelijän roolissa.

– Esimerkiksi eri järjestelmien käyttöoikeuspyynnöt tehdään suoraan Efecteen. Yritämme tehdä toiminnasta helppoa ja jouheaa organisaatiolle. Kaikesta jää järjestelmään jälki ja asioiden seurattavuus on hyvää. Lisäksi voimme hyödyntää tietoa ja tehdä vertailuja peilaten vaikkapa edellisvuoteen, kertoo Jani Laalo. Hän toimii Carunalla ICT palvelupäällikön tehtävissä.

 

Viikoittaista yhteistyötä

Kun organisaation toimintatavat kehittyvät, huomataan päivitystarpeita usein myös Efecten toiminnallisuuksissa ja lomakkeissa. Esimerkiksi, kun asiakaspalvelijoiden ja urakoitsikoiden roolit hieman muuttuivat, vastaavat muutokset täytyi päivittää myös käyttäjäoikeuslomakkeeseen. Notkian ITSM-asiantuntijapalvelu auttaa tällaisissa tilanteissa.

Notkia saa kiitosta työn laadusta, nopeasta reagoinnista ja hyvästä asiakaspalvelusta.

– Meidän ei tarvitse itse tietää niin tarkasti järjestelmän teknisistä yksityiskohdista. Riittää, että tiedämme, mitä haluamme ja Notkia auttaa meitä toteuttamaan sen järjestelmään, Laalo kuvaa.

Töitä koordinoidaan säännöllisissä viikoittaisissa kehityspalavereissa, ja yhteyttä pidetään myös sen ulkopuolella.  Notkia saa erityistä kiitosta työn laadusta, nopeasta reagoinnista ja hyvästä asiakaspalvelusta.

– Notkian asiantuntijat ovat olleet joustavasti käytettävissä lyhyelläkin varoitusajalla, mikä on luonut antoisan luottamussuhteen meidän ja Notkian välille. Tehtävät on otettu ripeästi työnalle ja toimivat ratkaisut ovat syntyneet nopeasti.

Tiiviillä yhteydenpidolla varmistetaan, että asiat hoituvat sujuvasti, nopeasti ja kerralla kuntoon. Kokenut ITSM-asiantuntija, Tuija Länsisalmi, pystyy auttamaan myös poikkeuksellisissa tehtävissä. Nauravaisella asiantuntijalla on jalat maassa -asenteen lisäksi monen vuoden kokemus Efecten parista.

Joustavaa, tehokasta ja asiantuntevaa palvelua.

– Tuija tuntee Carunan Efecte-järjestelmän vaiheet aivan alusta lähtien. Olipa tarpeemme millainen tahansa, voimme Carunalla luottaa Notkia IT:n hoitavan asian kokemukseen perustuvalla varmuudella. Joustavaa, tehokasta ja asiantuntevaa palvelua, kiteyttää Laalo kokemuksiaan palvelusta.

Lisää referenssejä löytyy täältä.

Notkian Efecte- ja ITSM-palveluista löydät lisätietoja täältä.

Pysy kuulolla ja tilaa uutiskirje

Kerromme mielellämme
lisää palvelusta.
Otahan yhteyttä
Sami Skogberg

Sami Skogberg

vanhempi ITSM-asiantuntija, osakas

Kiinnostuitko?

Meiltä räätälöityjä
IT-asiantuntijapalveluita